KELAB GURU & KAKITANGAN SMK BERAPIT BERMAKSUD SEMUA KAKI TANGAN YANG BERKERJA SECARA TETAP DAN KONTRAK BERPANJANGAN SERTA MENERIMA PENDAPATAN DARI SEKOLAH. SEGALA URUSAN DAN KEBAJIKAN KELAB GURU PADA SATU TAHUN BERKENAAN AKAN DIKENDALIKAN OLEH AJK YANG DILANTIK PADA TAHUN SEMASA. SEGALA PROSES DAN TATACARA MELAKSANAKANNYA DIGARISKAN SEPERTI DI BAWAH:
Perkara 1: Nama dan Alamat Kelab
1.2 Alamat: Sekolah Menengah Kebangsaan Berapit, Jalan Berapit, 14000 Bukit Mertajam
Perkara 2: Matlamat Penubuhan
Perkara 3: Tujuan-Tujuan
3.2 Untuk mengadakan program dan aktiviti-aktiviti untuk kemajuan guru-guru dan staf sokongan
3.3. Untuk membentuk dan mewujudkan persekitaran kerja yang kondusif dan produktif
3.4 Untuk membolehkan guru-guru dan staf sokong berinteraksi dan saling kenal
Perkara 4: Keahlian Kelab
4.2 Kelayakan menjadi ahli adalah secara automatik apabila bertugas secara rasmi
4.3 Pengetua dan Penolong Kanan merangkap penasihat Kelab
4.4 Ahli Kelab hilang kelayakan apabila bertukar, berhenti dan pencen tetapi tetap diraikan sebagai bekas ahli kelab
Perkara 5: Ahli Jawatankuasa
5.2 Ahli jawatankuasa hendaklah terdiri daripada
5.2.2 Penolong Pengerusi
5.2.3 Setiausaha
5.2.4 Penolong Setiausaha
5.2.5 Bendahari
5.2.6 Penolong Bendahari
5.2.7 Ahli Jawatankuasa bergantung kepada keperluan
6.2 Kadar yuran boleh diikuti dan boleh dipinda berdasarkan keperluan
6.3 Semua pungutan wang akan dimasukkan ke dalam akuan yang diuruskan oleh bendahari
7.2 Aktiviti yang dijalankan juga lebih kepada aktiviti yang menyokong program sekolah
8.2 Antara jenis sumbangan yang dikenalpasti ialah
8.2.1 Kematian ahli
8.2.2 Pesaraan
8.2.3 Bersalin, anak pertama sahaja
8.2.4 Perkahwinan kali pertama sahaja
8.2.5 Pertukaran
8.2.6 Kemasukan ke wad dalam tempoh yang lama
9.2 Sebelum mesyuarat agung dijalankan penasihat kelab dikehendaki membubarkan kelab
9.3 Setiap pencalonan bergantung kepada perubahan semasa
9.4 Segala fail, sumber kewangan dan pemilikan asset hendaklah diserahkan kepada ahli jawatankuasa baru yang dipilih pada tahun semasa
No comments:
Post a Comment